Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΜΕ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ – ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ- ΜΟΣΧΑΤΟΥ







 ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΣΤΗΝ ΕΛΜΕ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ – ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ- ΜΟΣΧΑΤΟΥ

 

 

 

 

Σε λίγες ημέρες κλείνει το πρώτο τετράμηνο για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ένα τετράμηνο που ξεκίνησε με μαθησιακά κενά εξαιτίας της περσινής καραντίνας, με κενά εκπαιδευτικών, όπως κάθε χρόνο, και που συνέχισε στη μεγαλύτερη διάρκειά του, και όπως όλα δείχνουν θα τελειώσει, με τα σχολεία κλειστά.

   Από την προαιρετική τηλεκπαίδευση με επαναληπτικά μαθήματα της προηγούμενης χρονιάς το υπουργείο επέβαλε την υποχρεωτικότητα της τηλεδιδασκαλίας με τις απουσίες να καταχωρούνται και την ύλη να προχωρά... λες και φρόντισε να αποκτήσουμε όλοι την ευχέρεια να ανταποκριθούμε εξίσου σε αυτό το εγχείρημα...  

 Με πέντε - δέκα τάμπλετ όλα κι όλα σε κάθε σχολείο για να διατεθούν σε όσες οικογένειες υποβάλουν υπεύθυνες δηλώσεις επαιτείας, η εξ΄αποστάσεως εξομοιώθηκε με τη διδασκαλία στην αίθουσα. Ως επισφράγισμα αυτής της εξομοίωσης, με  τις απανωτές αποφάσεις και τις εγκυκλίους  για το πότε και πώς θα μπει η ωριαία εξέταση που θα κρίνει τον βαθμό τους να συναγωνίζονται σε παραλογισμό, οι μαθητές θα βαθμολογηθούν για τις επιδόσεις τους σε ένα σχολικό τετράμηνο χαμένο.

 Με ψυχρή αδιαφορία για αυτό που βιώνουμε όλοι, από τις κακές και φορτωμένες συνδέσεις, τον κακό  εξοπλισμό, την ανεπάρκεια χώρου για τηλεργασία, την εξαντλητική πολύωρη ηλεκτρονική προσήλωση,μέχρι την ψυχική κούραση που έχει επιφέρει κυρίως στα παιδιά η αναγκαστική παύση όλων των δραστηριοτήτων, ο περιορισμός στις παρέες και στους φίλους και τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες, το υπουργείο προχωρά ακάθεκτο στην υλοποίηση των επιλογών του. Επιλογών που φέρνουν τους μαθητές των γυμνασίων και κυρίως εκείνους των λυκείων αντιμέτωπους με ένα νέο  σύστημα ενδοσχολικών και πανελλαδικών εξετάσεων, σκληρό, αντιεκπαιδευτικό, δοκιμασμένο ήδη σε πολλά και καταδικασμένο να αποτύχει ( περισσότερα εξεταζόμενα μαθήματα, τράπεζα θεμάτων, βάση του δέκα, όριο σχολών στη δήλωση του μηχανογραφικού ... ) 

 

Αγαπητοί καθηγητές, 

 

η τηλεκπαίδευση κρατάει ζωντανή την επαφή των παιδιών μας με το σχολείο, αλλά γνωστικά προσέφερε και προσφέρει ελάχιστα στα παιδιά μας, παρά τις αξιέπαινες και φιλότιμες προσπάθειές σας.  Αυτό που ζούμε γονείς κι εκπαιδευτικοί μέσα στα σπίτια μας καθημερινά δεν είναι εκπαίδευση, το γνωρίζετε καλύτερα από όλους, όπως γνωρίζετε πως αν υπήρχε αξιόπιστη εξ΄αποστάσεως εξέταση τα μαθησιακά κενά που θα αποτύπωνε θα ήταν τεράστια.

Εμείς οι γονείς, σε καιρούς που για πολλούς από εμάς η εργασία είναι επισφαλής και στο μέλλον αβέβαιη, πληρώνοντας το τίμημα των κλειστών σχολείων και των επιλογών του υπουργείου ωθούμαστε να βάλουμε ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύψουμε τα μαθησιακά κενά ενός ολόκληρου σχεδόν χρόνου για να βαθμολογηθεί  αυτό που, δυστυχώς, σχεδόν πάντα βαθμολογείται και δεν είναι άλλο από τη δυνατότητα που έχουμε να προστρέχουμε κάθε φορά σε εξωσχολική βοήθεια.

Λίγο πριν τελειώσει το πρώτο τετράμηνο λοιπόν, εκφράζοντας την αγωνία των γονιών των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σας καλούμε να οργανώσουμε την αντίδρασή μας και μαζί με τα συλλογικά μας όργανα να εντείνουμε τον αγώνα για :

-μείωση της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης και,

-ματαίωση των ενδοσχολικών εξετάσεων για όλες τις τάξεις εφόσον συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση 

απόσυρση των νέων, αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα των ενδοσχολικών εξετάσεων και στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που έγιναν χωρίς διάλογο με το γονεϊκό κίνημα και τους εκπαιδευτικούς ( τράπεζα θεμάτων, μείωση επιλογών σχολής, συνυπολογισμός του βαθμού απόλυσης της α λυκείου για την πρόσβαση στα ΑΕΙ ) 

 

 

Σε αυτήν τη συγκυρία, εμείς οι γονείς των σημερινών μαθητών σας, περαστικοί από τα σχολεία τα οποία εσείς υπηρετείτε, οφείλουμε να αντιδράσουμε και να αγωνιστούμε προς όφελος των παιδιών μας και των παιδιών που έρχονται, όμως σε εσάς πέφτει το βάρος να διαφυλάξετε την αξιοπιστία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να αντιταχθείτε στον διασυρμό του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού σας ρόλου και στην κατοχύρωση της εξ΄αποστάσεως ως κανονικότηταπου οδηγεί στον ευτελισμό του δημόσιου σχολείου

 

- όχι στην καταχώρηση των απουσιών της άνισης, με προβλήματα για αρκετούς μαθητές

 τηλεκπαίδευσης

- όχι στις διαδικτυακές δοκιμασίες ως κριτήριο αξιολόγησης απουσιών της 

- κανένα διαγώνισμα, καμία εξέταση σε ύλη που έχει διδαχθεί εξ΄αποστάσεως

- επανάληψη της ύλης που έχει διδαχθεί με τηλεκπαίδευση όταν ανοίξουν τα σχολεία 

 

                                                                    Με εκτίμηση

 

 

 

                                                                   

            ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ              ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ                            ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ

        ΓΟΝΕΩΝ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ                     ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ                ΜΟΣΧΑΤΟΥ – ΤΑΥΡΟΥ